tisdag 19 maj 2015

Min älskade lägenhet

Nu har jag äntligen fått min hylla från Resize Design, ja... det var några dagar sedan men här har ni en bild på hur fin den är. Den heter Red Line och är i svartlackad ask med solida mässingssidor. Allt är från norra Sverige så den av helt svenskt material och tillverkad i Sollefteå. Det är den enda möbeln i hela hemmet som är helt ny. Allt annat är begagnat, antingen arvegods eller köpt på loppis. 

Det roligaste men även det tokigaste är att hela lägenhetens inredning är centrerat kring hyllan. Det är svart, mässing, guld och högblankt.


Tapeterna är från Eco Borås och heter Fiona, har en svart/vit/silver i vardagsrummet och en med samma mönster i köket fast i vitt/silver/creme. Väggen i sovrummet vart ju rökskadad så den vart jag ju tvungen att tapetsera, tog samma som i vardagsrummet.. blev billigast så. :-)

Så typiskt mig att rökskada lägenheten samma dag jag flyttade in...

Men jag trivs så bra hemma och jag har inte haft den känslan sedan jag bodde på Helleforsgatan i Kålltorp, Göteborg. Lägenheten i Kungälv var fin men inte som Kålltorp. Jag har tagit lite bilden men som jag är så har minnesmonstret i dator ätit upp dom.. jag får helt enkelt ta nya imorgon och lägga ut. 

Kram till er alla

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar