torsdag 14 maj 2015

Ett djävla liv..

En fråga jag ställer mig ungefär sisådär varje fredag är: Varför ska det ALLTID bli ett sånt djävla tjafs VARJE gång jag ber Mary städa sitt rum?

Nu när jag flyttat och har älsklingen varannan vecka vill jag att hon ska städa sitt rum på fredag efter skolan för då har hon hela helgen att leka innan hon ska till sin pappa. Jättesmart tycker jag,  men inte hon. Nä, då ska det tjafsas, gnällas och gnällas.

Detta gör mig tokig!!!!

Hur svårt kan det vara att städa sitt rum?? Jag har ju en hel lägenhet att städa, tidigare ett helt hus. Visst låter det hurtigt och lätt, men det är bara att ta rum för rum och städa. I Marys fall, sak för sak och lägga i sin rätta låda.

Hör att det börjar slamra på rummet så det är väl bäst att gå in och kolla så hon inte rört till mer. :)

Ha en bra Kristi Himmelsfärdsdag så hörs vi.

Kram Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Lär henne att plocka undan direkt och alltid innan kvällsfikat. Städa, fika, tvätt och tandborstning, läsa, sova. Samma tider varje kväll. Absolut innan favoritprogram som slutar efter städtidens början. Är du färdig så sätt dig och titta på en film DU gillar, käka ngt gott och låt henne tjura om hon vill. Bjud in henne att delta när hon är färdig. Sitt ner tillsammans och förklara de nya reglerna för henne under dagen och vad som gäller om hon ignorerar dem. På så vis hinner hon tänka igenom dem innan det är dags. Första kvällen blir du kanske ensam eller så trillar hon in sent. Ge inte upp! Lycka till!!!! Kram, Madeleine

    SvaraRadera