lördag 16 maj 2015

Choco popcorn på Deli

Vi var hemma hos Marie och Walle idag och de bor strax ovanför Urban Deli Nytorget, en helt utsökt delikatessaffär med restaurang i anslutning till affären och en liten chark- och fiskdisk. Vi hittade något i hyllorna, jag och Mary, som vi längtat efter hur länge som helst.. Nämligen Choco Pop från Svenska Gourmetsällskapet.. Vi har sett det på olika event och mässor men aldrig fått tummen ur och köpt, så nu gjorde vi det idag. Det blev en bytta med underbara goa chokladtäckta popcorn. Tro nu inte att jag fick behålla dem för mig själv, nädå... Mary skulle ha några, Smulan ville smaka och även T skulle smaka lite. Frasse drog all världens väg så han fick inte ett endaste litet popcorn.


Han får helt enkelt skylla sig själv. :-)

Det fanns flera smaker, bla cappucinosmak och även lakrits finns. Mary blev mest förtjust i de med cappucinosmak men jag tyckte att de var lite för starka, chokladen kändes liksom lite av det bästa från 2 världar. De smälte i munnen och jag fick aldrig nog. En god kopp thé hade vart gott till men det fick duga med kaffe.

Jag kan varmt rekommendera dessa poppisar till helgen eller till kalaset. Smakar gott och liknar godis.

Kram och natti

Trasselmaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar