onsdag 13 maj 2015

Brommas OmBonat i blocken.

Karin, OmBonats ägarinna, som jag skrev om igår har inte bara en butik utan även en butik till i Bromma Blocks samt en webb-butik.
Jag passade på att besöka butiken i Bromma Blocks en solig och varm dag för ett tag sedan och jag blev så glatt överraskad. Det var mitt första besök där uppe och det var en perfekt liten galleria-butik.

Liksom i butiken på Ängby Torg fanns allt för hemmet och för kvinnor och barn. Dock fanns det ingen relaxplats för maken/pappan/fästmannen men det var löst genom ett fint mattorg på entréplan. Här var det bara att njuta av intrycken och inspirationen. Mycket ljus var det av alla de slag, både för välgörenhet och dofter. Där fanns även en otroligt vacker elefant som Karin säljer för välgörenhet, där 20% av försäljningen går till elefanterna i Thailand.



Där fanns även en underbar matta från Pappelina som jag vart så sugen på, men den får vänta till jag kommit till rätta i lägenheten och allt rullat på ett tag. 




Det finns även kläder för alla tillfällen och som i butiken på Ängby Torg så är det klassiska märken som bla. By Jolima och Cream. Passande kläder till passande handväskor.

Det som det fanns mycket av var även ljus, MASSOR av fina ljus. De tänkte jag dock skriva om i ett enskilt inlägg. Det fanns ljus för alla smaker och tillfällen.

Butiken i Bromma Blocks är väl värt ett besök och det spelar ingen roll om du går dit för att köpa något till dig eller något i present, Karin hittar alltid något fin till varje tillfälle.

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar