onsdag 20 maj 2015

Att älska...



När jag sitter här i lägenheten själv så får tankarna tid att landa och en fundering jag har är.. hur vet man att man älskar någon. Jag har tagit upp ämnet "Finns det någon Mr Right" tidigare och ja, jag VET att det finns en Mr Right för alla.
Men åter till ämnet att älska någon.. hur vet man det?

Jag vet att jag älskar när jag inte kan sluta tänka på människan, när jag saknar skratten och leendet. När jag känner en sorg efter att ha pratat i telefonen och bara vill gråta av längtan. När jag tänker på små egenheter som tidigare drev mig till vansinne men som nu är en del av personligheten och som berör ens innersta. När jag i sömnen kan känna den mjuka huden mot mina fingertoppar och höra andetagen bakom ryggen. Jag vet att jag älskar när jag är beredd att pendla mellan himmel och helvete känslomässigt för att få vara med denna människan..

Jag tror att man över lag älskar någon när man är redo att ta nackdelarna med fördelarna naturligvis. När man kan ta att partnern kryper ner i soffan och släpper en brakskit eller tar allt varmvatten i duschen. När den man lever med är så ruskigt morgonpigg och bara ligger och stirrar tills man själv vaknar eller ligger och petar en på kinden tills man vaknar. När man är redo att äta maten som kärleken lagat trots att den ser VÄLDIGT mysko ut. :-)

Jag vet att jag har älskat på detta sätt, och fortfarande gör.. Det är en sorg i mitt hjärta som jag en dag kommer dela med mig av till Mary för att hon inte ska göra samma misstag som jag gjorde. Jag hoppas och önskar att hon får älska för livet..

Var rädda om er och ta hand om varandra..

Kram

Trasselmaja....

1 kommentar:

  1. Hur mycket du än lär henne så kommer hon ändå att göra sina egna misstag... Du kan bara älska vilkorslöst och ta emot henne när hon blir sårad <3

    SvaraRadera