måndag 2 februari 2015

Vilken drömmässa...

Nu i dagarna öppnas Stockholm Furniture & Light Fair. Lite mer exakt den 3 till den 7 februari pågår den på Stockholmsmässan i Älvsjö. Det är ju perfekt för mig nu och kika lite extra på vad som är modernt och inte då jag snart kommer flytta till min nya lägenhet.

Jag har redan köpt en underbar hylla från Resize Design, Red Line i svart och äkta mässing. Den är så vacker och jag bara älskar den. Det är Viktor Lindbäck själv som har designat den och den är verkligen funktionell för compact living.






Resize Design startades av Viktor 2011 som ett resultat av att han flyttade ofta som i bostadsbristens Stockholm. Hyllorna byggt i Skellefteå och materialet är norrländskt rätt igenom. Deras möbler är individuella konstverk och man kan perfekt anpassa sina inredningsdetaljer efter säsong. De har även tv-möbler och även hallmöbler.  Möbeln till vänster är även den designad av Viktor och den är även den ett konstverk. Den kommer bli min nästa investering till hemmet och kommer bli perfekt. 

Detta är Resize Designs tv-möbel och som ni ser är även den ett vackert enkelt konstverk med hylla för fjärrkontroller och ev tv-tidningar bakom tv:n. På så sätt slipper man ha dem liggande på vardagsrumsbordet eller i soffan där min alltid hamnar av någon anledning. 


Övriga utställare som jag finner intressanta på mässan är bla: Japan CreativeFri FormAlexander Lervik, Baseco, By Rydens.. ja, det finns så mycket fint att se på och det kommer nog ta en dag eller två för att kolla igenom allt. 

Kram och natti

Trasselmaja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar