söndag 8 februari 2015

Tredje dagen på sjukhuset.

Jaha, nu har vi varit här i Göteborg i tre dagar och det är lite lugnare. Vi ska upp till sjukhuset och hälsa på idag igen, fast det blir nog bara en gång idag. Alla besök tröttar ut så vi får sprida ut de lite.

Jag hade även tänkt åka ner till min kära vän som sitter med sin förälder som ligger på palliativ vård. Det är lite mycket nu...

En tankeställare får jag naturligtvis att livet är så skört. Det blir på något sätt att man tar för givet att ens föräldrar, mor- och farföräldrar, vänner och andra man tycker oerhört mycket om alltid ska finnas här.  Jag kan inte tänka mig ett liv utan mina vänner i sorunda eller de jag har här i Gbg, eller mina familjemedlemmar.. ja, egentligen alla de människor jag har runt mig.

Några i min närhet har haft döden stående runt knuten ett par dagar och det är oerhört smärtsamt och upptäcka hur snabbt det kan gå från full av liv till gränslandet mellan liv och död.
Den förändring jag genomgår präglas mycket av detta som händer och jag kommer med all säkerhet vara lite känslosammare den närmsta tiden, kommer nog ta vara mer på de som finns.

Kärlek till er

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Skickar många kramar till dig! Visst är det så att man får sig en tankeställare, dumt att det är svårt att se utan att det måste finnas tråkigheter i närheten.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera