torsdag 19 februari 2015

Tidsoptimism och gamla hjulspår

Jag har nu varit hemma och arbetslös sedan den 2 februari och hade en plan för hur jag skulle lägga upp min dag för att inte stressa för mycket utan att jag skulle behålla mitt lugn som jag fått under tiden jag var sjukskriven.

Öhh.. gick väl sådär va??

Idag ska jag till Avonova för jobbcoachning, och det var planerat sedan tidigare, men så kom jag på igår att jag kunde ju ta en fika FÖRE kursen hos en kompis. Vi började 10 idag, så min plan blev: upp kl 6, yoga, fixa mig och Mary,  lämna på skolan 8 vidare till min kompis och SEN till kursen.

JESUS VILKEN MORGON!!!

Följande hände:
Kl ringde 6, jag väcktes av Mary 6.20. Upp och duscha, fixa mig och Mary, äta frukost, till skolan där Mary ville visa sin bänk mm och sedan iväg till Avonova. 

Alltså... ingen yoga, ingen fika och stress som jag trodde jag jobbat bort.

JAG MÅSTE SLUTA VARA EN TIDSOPTIMIST!!

Så nu har jag lösningen på hur jag ska göra: OM jag säger nej mina vänner beror det inte på att jag inte vill träffa er, det beror på att jag inte vill utan att jag har planerat fel. :(

Mitt nästa projekt förutom Yogan blir att sätta mig ner och tänka igenom dagen som kommer så jag inte dubbelbokar eller felplanerar.

Nu är jag på Avonova och ska hinna med mitt morgonkaffe innan lektionen startar.

Kram

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Grattis! Det var väl inte en dag för tidigt som du kom på det ;-)

    SvaraRadera