torsdag 12 februari 2015

Här eller där??.

Idag har varit en sån där dag där alla tankar och funderingar bara farit runt som irrande myggor och bara surrat. Har varit hos mor och far några dagar och känner att jag vill stanna en evighet här nere. Papi ligger ju på Kungälvs sjukhus så det har varit några dagar här och jag stormtrivs här i Kungälv.

2001 flyttade jag härifrån och det kan jag ibland ångra. Hade jag inte flyttat hade jag ju inte haft Mary men det var så mycket jag lämnade här nere som jag fortfarande saknar så oerhört mycket. Den lilla lägenhet jag hade var så mysig och låg på gångavstånd från allt i city, jag kunde dessutom cykla ner till Maxi och handla. Nu MÅSTE jag ta bilen vilket ibland kan kännas lite.. jag vet inte... omständigt.

Var det rätt av mig att flytta från Kungälv och allt här nere för mitt liv i Stockholm? Jag vet inte faktiskt... just då kändes det som en bra ide men nu när vissa saker ställs på sin spets vet jag inte längre.

Hur skulle det bli att flytta hem till Kungälv och Göteborg igen? Ingen aning, men det känns så lockande ibland. Det är ett helt annat liv här nere, lugnare och inte så fokuserat på vem eller vad man är. Jag har en ganska trasslig historia här nere som jag ihärdigt flytt ifrån, den skulle jag vara tvungen att ta itu med. Det har jag iochförsig redan börjat med hos Ove, min kära terapeut, men här nere skulle jag vara tvungen att stå face to face med den. Alla mina rädslor och farhågor skulle jag behöva möta en gång för alla.


Hmm.. något att fundera på...

Imorgon kommer jag ta upp frågeställningen om livslång kärlek.. Det ni :-)

Natti natti

Trasselmaja


Jag och min underbara Mary 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar