måndag 12 januari 2015

Vilken vecka!!!

Så där ja, nu har första veckan av utbildningen gått och vi går på helg.. Idag har vi kört vårat första Rocket 1 - pass och DET var häftigt :) Anders som ledde passet är en av de vigare och roligaste människor jag träffat.  Vi testade att göra lite huvudstående, något man inte ska göra när man har mens, och sedan testade vi att stå på underarmarna och händerna. Jag som är lite rumpetung fortfarande kände att jag ville testa hemma först så jag låg i babypose istället.

På eftermiddagen avslutade vi med ljusmeditation, man sitter framför ett ljus, stirrar in i lågan och tömmer hjärnan på tankar och funderingar. När tårarna börjar komma ska man blunda och ha fokus på det man ser.

Detta var jätteskön meditation och jag blev väldigt avslappnad.  Nu vankas helgen och ledighet. Det känns lite konstigt att inte gå hit imorgonbitti, men samtidigt skönt att få vila lite.

För att sammanfatta denna första vecka så kan jag bara säga att jag älskar detta. Det är helt rätt för mig och jag stortrivs med både lärare och mina kamrater på utbildningen. Jag känner att jag är på väg att utvecklas åt något håll och det känns riktigt förväntansfullt. I mitt inre känner jag ett annat lugn än tidigare och jag lyssnar mer på min intuition och min kropp. Dock har jag slarvat med schanti så det får jag se till att plugga stenhårt nästa vecka, många ord blir det..

Nu ska jag ta min härliga lekamen och tassa in för att lägga mig. Ha en underbar helg, för det ska jag ha.

Namaste,

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar