lördag 24 januari 2015

Vilken saknad!!

Efter att ha yogat varje dag i tre veckor hoppade jag över det imorse.. eller ja, jag hann inte eftersom jag försov mig till stallet. Och vad konstigt det känns i hela kroppen, som om en lite rastlöshet infunnit sig. Det blir till att yoga lite ikväll istället. Det heter ju Suryanamaskara eller solhälsning och den går ju ner också vilket gör det perfekt.
Vi har läst om hur viktigt det är att få in vanan att göra Suryanamaskara varje dag vid samma tid just för att få in rutinen. Jag har gjort den i skolan vid 8- tiden och det går fort att bli van. :)
Idag ska jag läsa in mig på alla sittande ansanas och träna lite på de stående. Lite repetition över yogans grunder och filosofi kommer det också bli. Sanskrit är ett svårt språk och jag är glad att jag inte behöver skriva allt.
På sikt vill jag dela studio med någon för att kunna föra vidare glädjen i yoga och välmåendet i livsstilen. Men nu i början kommer jag koncenttera mig på att träna, träna, träna och ev ha en liten grupp hemma i Sorunda då det är flera som frågat om jag inte kan lära dem.
Jag är ff lite osäker på mig själv och får träna upp mitt självförtroende :) Jag vet att jag kan och är bäst <3
Kram
Trasselmaja

1 kommentar: