måndag 5 januari 2015

Undrar om jag fixar detta..

Idag var min allra första yogalektion. Ja, hela dagen ha egentligen varit en lång lektion fast på ett bra sätt. När jag kom hit imorse hade jag ingen aaaaaaning om vad som skulle hända eller vad vi skulle göra under dagen.

Nu sitter jag här och väntar på sista yogapasset för dagen. Det är ett Ashtangayoga 1 som börjar 19.30. Det finns flera olika pass man kan gå på men jag känner att ashtanga passar mig bäst nu i början. Det är den inriktningen jag vill börja med och så får jag se om jag vidareutbildar mig sedan.

Våran lärare, Madeleine, är helt underbar.  Hon är tydlig och anpassar hela lektionen på den passar både oss som är nya och de som redan har erfarenhet. Dessutom så har hon jordens mest lugnande röst.



Det som är viktigt att tänka på i yogan är andningen, och jösses vad jag har andats idag. Det är djupdykning och hålla andan till M säger att man kan andas igen. Vid det laget har jag varit blå i ansiktet :)

Jag känner att jag är jättenöjd med denna första dag och ser redan fram emot morgondagen.  
Vi börjar kl 8 med egen yoga i lektion salen.  Vi måste träna själva varje dag vilket jag tycker är jättebra.  Vi får väl se om jag kan röra armarna imorgon. . Hahaha...

Vi hörs igen, kram Trasselmaja

4 kommentarer:

  1. Va spännande att utbilda sig till instruktör!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättekul :) Något jag varmt kan rekommendera för att få in lugnet i vardagen.

      Radera
  2. Ska bli kul att följa din "resa" genom utbildningen.
    Klart du klarar det, du är ju Göteborgare! ;)
    Stor kram! <3 Storasyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Syster Yster! Jag älskar dig <3

      Radera