onsdag 28 januari 2015

Sprickbildning..

Denna veckan har jag helt glömt bort bloggen :( Idag är det onsdag och det är dags för det teoretiska provet i em. Inatt satt jag uppe till kl 01.30 och pluggade som en gnu.. förhoppningsvis har något fastnat.

De sista två dagarna har varit fulla med sanskrit, asanas, chakran, bandhas och en rad andra fraser och lärdomar. Fortfarande är jag lika trött och det ÄR fortfarande lika pinsamt när jag nickar till på lektionen. Förlåt mig alla underbara lärare för att jag hängt med huvudet, det har inte varit av ointresse utan av utmattning.

Denhär kursen har varit helt fantastisk  och det känns ofattbart att den yogakokong vi levt i den senaste månaden är på väg att spricka. På fredag är vi klara och vi har blivit 14 vackra fjärilar i allsköns färger.. Anna i en stark röd färg med vackra ryska mönster, Jan i sammetsgrått med stänk av trygghet i mönstret. Beatrice i en vacker mjuk orange som har mjuka snirklar i skiraste guld, Cecilia med stora vackra vingar i hetaste koppar.. blank och vacker. Sofia i kärleksfull rosa med inslag av ljusblå och vita prästkragar och David i varm mossgrön med skimmer av pärlemor och även Jenny med djupblå, nästan svarta vingar som har tatuerade mönster från hjärtat. Där kommer vara Lo som har tigerfärgat mönster med en vacker svart kant och Åsa som fladdrar med en ljus citron, nästan vit sprakande nyans. Våran gulliga Jackie kommer sprida sina vingar i spräckliga nyanser av alla mjuka ljusa färger. Melina är ebenholtssvart med passionerade vilda färger, rött och orange.
Gunvor, våran vackra samiska fjäril kommer sväva ut med vackra varma samiska färger i ett vacker klassiskt mönster.. och jag, ja..... jag vet inte. Jag kommer nog vara varmt lila med inslag av guld och silver.

Vi har på dessa 4 veckor kämpat tillsammans och knutit an på ett obeskrivligt sätt. Lärarna har varit underbara och givit oss så mycket vishet och lärdom. Madeleine har som en svanmamma tagit väl hand om oss under sina vingar, vårdat och pysslat om.

Det fanns en anledning att jag i mitten av december gick in på Madeleines hemsida och sökte mig hit, det var på något sätt förutbestämt.

Namaste

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar