torsdag 8 januari 2015

Kolla in killen!!!

Tredje dagen på min utbildning är nu klar och jag ska sätta mig med mina hemuppgifter för att påbörja och iordningställa dom. Dessa dagar har bara flugit fram och de lärare vi har, Jennie, Jennifer, Ann och Madeleine är helt fantastiska. De har jordens tålamod och jag vet i mitt hjärta att jag kommer få samma tålamod och styrka. Att vara Yogi är en livsstil som jag har längtat efter i många år och som jag äntligen får en möjlighet att utveckla.

Idag har vi börjat prata om chakra och jag har även varit observatör på ett pass. Jennifer som var instruktör lärde mig ganska mycket och endel att tänka på för framtiden.

Jag märker hur jag bara på dessa dagarna har börjat förändras och tidigare hade jag nog blivit lite rädd men nu välkomnar jag denna förändring med öppet hjärta.



Något som är viktigt i yogan är de tre "låsen" vi har.
Ett sitter mellan pelvus/anus och naveln, ett sitter i mellangärdet ett i nacken. På videon visar han det som sitter i mellangärdet och DET är speciellt. Jag fattar inte hur han klarar det.

Läste ganska mycket om dessa lås och våra chakran igår. All litteratur är på engelska och första dagen var jag rädd att jag inte skulle klara av det, men det är lättare än jag trodde. Jag var bara lite ringrostig. :-)

Nu ska jag lägga mig och tänka yoga, sova yoga och drömma yoga.

Kram, Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Det där skulle man behöva kunna när man är förstoppad! hehe!
    ursäkta språket men, helvete vad häftigt!
    Min syster är coolast i världen som går och lär sig till Yogainstruktör! (Yogi bear är min favorit)
    PÔSS på DAJ syster!!

    SvaraRadera