söndag 4 januari 2015

Fet och äcklig

Usch, idag är en sånhär dag när jag känner mig ful, fet och äcklig.. :(
Förra våren gick jag med i viktväktarna och lyckades gå ner till 62 kg. För mig var det ett fantastiskt mål och jag lyckades hålla vikten fram till nu....

Hösten som gick var rätt tuff för mig med sjukskrivning,  pågående separation och lite annat onämnbart. Så en viktuppgång kom ju som ett brev på posten, tyvärr. Jag gick upp allt jag gick ner!!!! Snacka om viktuppgång...

Jag hoppas att jag kan ändra på detta då imorgon ska jag börja på en utbildning till yogainstruktör och jag har även antagit en utmaning att sluta helt med socker och dyl i 100 dagar. Allt kan ju bara bli bättre :)

Jag kommer sedan, om jag vågar, lägga ut en bild på hur jag ser ut nu..

Skönt att få lätta mitt hjärta lite,

Kram Trasselmaja

5 kommentarer:

  1. Hejj Hejja! Det klarar du fnfint!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Socker är en sak; kolhydrater en annan, dessa får du inte sluta med!

    SvaraRadera
  3. Marlene, tänkte sluta med sötsockret :) Kommer fortsätta med pasta, bröd och de bra grejerna.

    SvaraRadera
  4. Men du, se det som kroppens sätt att överleva! Du har gått igenom en tuff period som du klarade dig igenom med några extra kilon som hjälp.
    Du kommer ut på andra sidan, starkare och med ork att kämpa vidare. Så se det inte bara som nåt negativt! <3

    SvaraRadera
  5. Fet? Tja, FETT go' och världens FETT underbaraste syster i så fall...
    Äcklig? Tja, ÄCKLIGT snäll (när du vill) och ÄCKLIGT komisk och extremt ÄCKLIGT stark!
    Så... ja, du har ju rätt i att du är både fet och äcklig.
    Detta klarar du! Sträck på dig och tänd ett ljus!

    SvaraRadera