fredag 23 januari 2015

Att vara en bitterfi**a

Fredag, bara en vecka kvar av kursen och folk faller som furor i sjukdom. Att gå denna kurs är inte bara en intellektuell förändring utan även kroppsligt och själsligt.  Det blir en process i utrensning därav alla febertoppar,  förkylningar mm. Själv var nere för räkning igår, vi hade lektion i Chanti igår och jag satt och frös som en kattunge i snöstorm. När de andra så hade yogalektion använde jag istället min matta som extrasäng. 90 minuter och fyra filtar senare vaknade och mådde liiite bättre. Jag ville inte gå hem iom att vi hade anatomi som sista lektion, den ville jag bara inte missa.
Jag skulle egentligen vart med på kvällspasset men åkte hem istället. Det var nog det bästa beslut för dagen, kl 20.30 satt jag och sov i soffan och Mary kollade på Familjen Annorlunda. :)
För första gången sedan jag började kursen kände märkte jag hur lärt känna mig och min kropp. Jag var en riktig bitterfi**a när jag kom hem. Hade inte mycket att ge utan bara gnällde och surade. Nu förstår jag ju vad det berodde på... jag var bara trött, haft sovit för lite. Jag har aldrig märkt det så tydligt tidigare.
Jag fick dock ta mig i kragen och var ute en stund med Mary i snön.
Kl 21.00 sov jag som en gris och åh, vad jag har sovit gott :) Känner mig gladare och är trevligare mot omgivningen.
Idag har vi Rocket 2 på schemat och lite Gunas. Eftermiddagen avslutas med Hahtayoga.
Vi ses sen.. kram
Trasselmaja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar