tisdag 20 januari 2015

Att inte jag dog!!!

I måndags trodde jag att jag skulle dö på kursen. Vi har ju nu gått 2 veckor och det blir bara tuffare och tuffare, mer och mer intensivt och nu hade vi blivit förvarnade att v 3 skulle bli tuffast. vi hade yoga i 5 timmar. :) Att inte jag dog!!!! Visst är det skönt men jag har ff, 3 dagar senare träningsvärk  i hela kroppen.

Min vision var ju att blogga om kursen varje dag men det finns inte riktigt med tid. Det blir många sena kvällar och jag mäktar inte med när jag kommer hem utan vill bara sova.

Denna veckan har vi mer och mer fördjupat oss i konsten att ha klass och även tekniken har vi gått djupare i. Vi har haft en klass där vi tillsammans delade på positionerna och undervisade varandra. Riktigt bra övningsupplägg då det är svårt att på ett nybörjarsätt visa introducera yogan för de som redan kan.

Vi blir även tightare och tightare som grupp. Det är en härlig grupp och de har lärt mig så mycket om yoga och livsstilen. Dethär är vänner för livet. :)

En häftig grej hände mig häromdagen. Jag fick yogamassage av J och jag låg där med slutna ögon, efter en stund gnuggade hon händerna mot varandra och placerade de en liten bit ovanför mitt ansikte. Plötsligt såg jag färger framför mig, blått med inslag av tegelrött. De händerna måste vara helande eller nått, häftigt var det iallafall.

Nu ska jag sätta mig med anatomin :) har inlämningsuppgift på fredag om våra muskler och vårt skelett.

Kram

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar