torsdag 15 januari 2015

Ajajaj....

Igår hade vi teknikgenomgång av de stående asanas och DET gjorde ont, men jag klarade av att stå i brygga som jag inte gjort sedan jag var liten. Och lite huvudstående klarade jag också. Vår lärare Kripa Patra Rode var helt underbar och jag fick ett stort förtroende för henne vilket gjorde att jag vågade mer än tidigare.

Idag, torsdag, har vi haft ashtangaklass på fm och sedan den sista genomgången av sittande asanas med Madeleine. På eftermiddagen hade vi anatomi, mycket intressant och mitt intresse för ev sixpack försvann helt då de musklerna bara har en skyddande funktion. De muskler jag kommer ägna mig åt är den inre musklerna runt magen. I morgon hoppas jag att jag får min anatomibok så jag kan berätta lite mer och lägga ut fina bilder på våra vackra muskler.

Imorgon ska vi ha massage på fm och lite klangmeditation på em. Jag ser fram emot morgondagen rätt så mycket, men sen är det helg igen och då vet jag att jag kommer sakna mina goa kurskamrater. Jag måste säga att jag tycker så oerhört mycket om alla mina lärare och kursare, vi har så kul hela dagarna att man inte märker hur fort tiden går. :-)

Nu är det nattedags då jag ska upp kl 5, något som jag vant mig rätt bra vid.

Kram så länge

Trasselmaja

2 kommentarer:

  1. Å va härligt det låter med massage och meditation, det låter som ett bra avslut på veckan.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men är det inte mycket dyrare i Köpenhamn? :) ja jag kan tänka mig att där finns massor. Men jag är inte jättekräsen och vill ha något enkelt. :)

    SvaraRadera