onsdag 10 december 2014

Grand Hotell Garden Malmö

När jag var på Walles Familjeevent så bodde vi på Grand Hotell Garden där allt hölls. Det är verkligen ett hotell jag varmt kan rekommendera för alla som funderar på att åka ner men inte vet var ni ska bo. Det ligger väldigt centralt, ca 10  min gångväg från centralen och 2 minuter från Stortorget med restauranger och pubar.

Jag ringde ner direkt när jag anmält mig till eventet och bokade rum. Jag fick då ett rum för 2 vuxna och 1 barn med frukost båda dagarna för 2000 kr. Vi kom ner ganska sen och checkade in vid 21 på kvällen. Vi fick direkt en parkeringsplats i närliggande parkeringshus och stod där hela helgen.
Sedan var det upp på rummet och installera sig. Vilket härligt rum, jag bara älskar det.
Rummet var ett klassiskt rum men dubbelsäng och bäddsoffa. Lyxen för mig var dock att jag kunde ligga både i soffan och sängen och kolla på tv. Inga höga krav inte :-)

Kaffesugna som vi var gick vi ner till foajen och den underbara tjejen i baren, Elin, gjorde raskt två koppar vi kunde ta med oss upp på rummet.
Elin jobbade hela helgen och visste precis vad vi ville ha och serverade utan att fråga ens. DET kallar jag serviceminded personal.



Frukostbuffén som serverades var i världsklass. Där fanns allt från fil och yoghurt till holländsk våffla som du gräddade själv. Mycket med grönsaker och färskt frukt fanns också liksom äggröra och stekt korv och bacon. Det var helt enkelt en riktig europeisk hotellfrukost. Det blev aldrig tomt på uppläggningsfaten utan det var alltid någon där och fyllde på. Personalen på hotellet var supertrevlig och otroligt serviceinriktade. Jag kan bara ge 5 stjärnor av 5 och kommer definitivt sova där igen nästa gång jag är nere i Malmö.


Mary tyckte så bra om hotellet att hon hellre stannat kvar istället för att åka till Köpenhavn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar