fredag 28 november 2014

Vilken dag...

Jösses vilken dag dethär blev.. Det började egentligen igår med att pappa åkte akut på Kungälvs Sjukhus och där konstaterades att min käre far fått en större blodpropp i höger ben. Denna hade han gått med sedan i söndags, men igår kunde han inte gå på benet så då åkte de upp till läkaren. Han är rätt tjurskallig min pappa.

I förmiddags pratade jag med mamma och då var de på väg till kärlkirurgen på Sahlgrenska Sjukhuset hör i Göteborg. Pappa var inplanerad för en akutoperation så snart det bara gick. Jag tror inte han förstod allvaret denna gången, eller så ville han inte förstå.

Nu när jag skriver detta är kl 01.10 natten till fredag och han har fortfarande inte kommit upp till uppvaket. Jag blir lätt orolig över min pappa, han har liksom varit så sjuk under många år. Ni som följer mig vet att han gjorde ett större ingrepp i aortan i maj i år. Då var jag precis lika känslig.  Denna gången skulle de öppna upp benet och försöka få bort proppen, jag är glad att jag inte jobbar där. Nåväl, nu är det dags att sova så får vi se om de ringer från avdelningen inatt.

God natt och suss gott


Trasselmaja

1 kommentar:

  1. De e segt virke i gubben vettu la! //syster yster <3

    SvaraRadera