lördag 15 november 2014

Tandagnisslan och stoooora tårar.

Varje lördag är det samma sak: Mary vaknar före mig , går ner och kollar tv och jag vaknar alltid i sista minuten. Allt flyter på tills.... det är dags att borsta håret. Hårborstning kan få den mest härdade människa att bryta ihop. Det är helt otroligt hur en sån underbart snäll liten varelse kan, på en grisblink, förvandlas till ett litet monster. Allt tack vare en hårborste.

Såhär har det varit sedan hon var liten, vi har testat en rad borstar och den bästa var faktiskt en från Kicks som tyvärr inte finns i deras sortiment längre. Den sista vi testat var en Tangle Teezer som fungerar efter humör och vem som borstar.

Har ni några bra förslag på hur jag ska göra i framtiden för att slippa klippa henne så får ni gärna komma med förslag.. jag skulle bli så glad om jag kunde borsta utan att det blir ett världskrig här hemma..

Här fick jag INTE fixa håret på henne..

Här är från Alissas dop, då krävdes mycket mutor för att få det så fint.

Men att leka frisör är helt ok... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar