fredag 14 november 2014

Mitt kök har allt.


Varje höst går mässan Mitt Kök av stapeln och detta året gick jag tillsammans med Marie. Hon var där tidigare då hon skriver för stunder av lycka och hade redan lyssnat till pressfrukosten. När jag kom dit tog vi en svängom och kollade på de montrar som var mest intressanta, sedan gick vi i ett lugnare tempo när Marie var klar med Philips och Husmor Lisas pressvisning av deras nya juicemaskin.

På mässan fanns det både dryck och ätbart. För de som ville provsmaka alkoholhaltiga drycker fanns det dryckeskuponger att köpa och det fanns alla de sorter från hela världen. Det ätbara som jag fann mer intressant var både mat och snask. 

Det ätbara som jag fann intressant var bla lax från salmalax, goda nya kryddor från Santa Maria, Saffransskopor från Åre Bageri, grillsåser från Gogrilla men där fanns massor av fler utställare som jag kommer göra inlägg om separat.

Mässan som sådan var en bra mässa och jag kommer definitivt gå dit nästa år igen och naturligtvis blogga om den även då.

Det var bra upplägg men det jag har en liten synpunkt på är att man SKA nog åka dit på morgonen om man inte vill provsmaka den alkholhaltiga delen. Min upptäckt var att det på eftermiddagen blev folk väldigt otrevliga och oartiga. Så då gick vi ganska raskt.



Söta Ola vid Cateringfabrikens snygga skylt. Han är även Viktväktare


Paolo Roberto står och berättar om sin underbara pasta och sina olivoljor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar