tisdag 4 november 2014

I 8 år.. 8 ÅR!!!!

Som ni nu vet är jag ju ursprungligen från Göteborg och flyttade upp 2006. Då bodde jag inneboende hos min vän Marika och hyrde ett rum på 15 kvm. Det var ganska mysigt och jag hade alltid sällskap. Då hade hon även 2 katter, Gustav och Alice.

I november flyttade jag med Marys pappa till huset vi bor i idag. Ett underbart hus osm jag hittade på hemnet av en händelse. När jag såg detta huset kände jag bara att där vill jag bo. Så vi vann budgivningen och den 3 november 2006 flyttade jag in i drömhuset, med min drömkarl och mina drömmar..

Nu, 8 år senare, är jag på väg att flytta från huset, karln och drömmarna som fick sig en rejäl smocka. De finns dock kvar...

Det har inte bara varit negativt, jag har ju fått underbara Mary, Frasse och Smulan. Jag och Marys pappa har haft det bra, tyvärr har vi nog vuxit ifrån varandra och blivit vänner istället för ett par. Vi har haft roliga semestrar och trivs som sagt som vänner, men ja... tiden går och jag har hittar mycket hos mig själv som jag inte trodde fanns.

Jag åkte till Mullingstorp för exakt ett år sedan och den resan förändrade mig och mitt liv radikalt. Jag är idag inte samma människa som jag var då och det är skönt att börja hitta sig själv, även om det ibland varit ett högt pris. Men vid närmare eftertanke är jag beredd att betala det priset för att få tillbaka mig själv..


2 kommentarer:

  1. Blir bara mer och mer stolt över dig moster <3 Du gör ett så bra jobb!

    SvaraRadera
  2. Jag har många gånger önskat att jag var lika stark som du.
    Älskar dig och är stolt över dig !! Kramar Storasyrran.

    SvaraRadera