lördag 1 november 2014

Hur svårt kan det vara???

Att få lägenhet här i Stockholm med omnejd är tamigfan helt omöjligt. Jag bor fn i Nynäshamns kommun och söker, för Marys skull, lägenhet häri Sorunda. I 4 år har jag stått i kö och fått ETT förslag på lägenhet? Dock kostade den 9000 kr/mån och det har jag som ensamstående inte såg med.

Kollade runt lite utanför Stockholm och kötiderna är hiskeligt långa på vissa ställen och naturligtvis mindre på vissa. På Söder är det mellan 10-20 års kö, i Södertälje är ligger det på 3-4 år. Jag satte mig i kö på en liten 2:a på söder och den som stod först i kön hade registrerat sig 1989!

I Botkyrkabyggen är det ingen idé att du söker om du inte redan bor där.. men då behöver du ju ingen lägenhet.

Visst byggs det nytt men de lägenheterna har ingen djävel råd med. Tycker att vår bostadspolitik är lite snedvriden här i Sverige.
Varför bygger man inte billigt och bra, det går faktiskt att göra det, så ALLA har möjlighet att hyra.

Jag får fundera lite på det och skicka in ett förslag till vår nya regering.. hahaha...

Kram till er, nu ska fortsätta sökandet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar