onsdag 1 oktober 2014

Skaffa ett liv..

Att ha en blogg har både sina för- och nackdelar. För det mesta är det positivt, man får gå på bloggevent och skriver massor om detta och man får även ros från likasinnade bloggerskor och vänner. Jag som har familj i hela norden har stor nytta av min blogg i vardagen då jag kan dela med mig av speciella tillfällen till dem då de inte alltid kan vara med .

Nackdelen med bloggen är att jag är så påpassad av folk. Det finns bilder jag lagt in som det blivit höga protester om och även inlägg det blivit rabalder om som jag tvingats ta bort, även om de varit bra och innehållsrika utan att peka ut någon eller något.

Till min fördel har jag ju våra grundlagar, Tryckfrihetsförordningen samt Yttrandefrihetsförordningen. Läser man dessa noga står att jag får skrivs ganska mycket att någon kan göra något åt dra,  tyvärr. Så jag som skribent kan skriva om vad som helst om X utan att att hänga ut X med namn och det finns inget X kan någonting åt detta tack vare våra grundlagar.

Men visst finns det gränser för vad jag skriver, jag kan vara personlig men inte FÖR personlig. Vissa skriver om ALLT, utan att blinka men nää.... Visst privat vill jag behålla för mig själv.

Det jag tycker är mest fascinerande är alla som läser min blogg,  den är rätt liten men jag har en trogen skara.  Vissa stör sig på det jag skriver, antagligen för att de känner sig träffade, och vissa tycker att jag skriver bra saker.

Jag funderade ett tag på att lägga ner men nä... fördelarna överväger nackdelarna och så länge vi har våra grundlagar så kommer jag fortsätta skriva.

Jag mår så bra av alla de event jag får gå på och alla vänner jag fått via bloggen och ni som tycker den är störande eller för mycket... sluta läs och skaffa ett liv.. och ni som följer mig och tycker om vad jag skriver..lämna gärna en hälsning så jag vet vem ni är.

puss å kram

Trasselmaja



1 kommentar:

  1. BRAVO!
    Jag läser din blogg, som en slav (storasyster som jag är) och tycker att du skriver precis lagom om allt och alla som du möter, och om dig själv!

    Du som läser bloggen: Stör du dig på vad som skrivs? Kommentera vad som är störande eller skit i att läsa! Enkelt!

    Stå på dig syrran! Kraam!

    SvaraRadera