fredag 24 oktober 2014

Så inihelvete ont!!!

Sådär ja, nu har jag trådat mina ögonbryn för första, men inte sista, gången i mitt liv. Satans, vad ont det gjorde. Det var så att tårarna rann och myser flexa satte igång.
Den gulliga tjejen på salongen, Rapide Browbar, satte mig snällt i stolen och sedan visade hon hur ögonbrynen skulle bli. Riktigt snygga!!

Sedan tog hon ca 1 m vanlig sytråd i bomull, satte ena änden mellan tänderna och snurrade ihop tråden så det blev en ögla i andra änden. Sedan satte hon igång. Hon satte liksom stråna mellan trådarna och drog på något sätt upp dem med rötterna...  Återigen... satans vad ONT det gjorde.
Men jag fick riktigt snygga ögonbryn ;)


Övre bilden efter trådningen
Undre bilden före trådningen

Trådning är något jag varmt kan rekommendera om man inte vill plocka. Det är smidigt, det går snabbt och är inte SÅ dyrt.

2 kommentarer:

  1. Aj så in i h-e ! Det där har jag gjort i Turkiet. Min svägerska (som knappt inte har några ögonbryn) sa att det knappt kändes... så jag sa att jag skulle testa. Det ligger nog som nr 2 på det som gjort mest ont i mitt liv (1a plats tar en massage jag gjort, hatar massage). dessutom tog det jäkligt lång tid, jag måste varit väldigt hårig *s*

    SvaraRadera
  2. Hahaha, då måste jag testa det om jag åker ner någon gång. Kan inte vara värre än här ;-)
    Det var trevligt att träffas i söndags, och att få träffa barnen.

    SvaraRadera