fredag 17 oktober 2014

Mitt hjärta blöder. .

Det finns ett barn i min krets som inte verkar ha det lätt. Hen är en underbar liten unge med hjärtat på rätt ställe. Det jag tycker så synd om hen för är att det verkar på något sätt som om hen fallit i skymundan av sin övriga familj. Häromdagen sprang jag på denna goding och då hade hen varken jacka eller halsduk utan bara en tunn fleece på sig. Jag märker att det brister så mycket i uppmärksamheten att hela dennes liv påverkas.  Och hen är bara 7 år... mitt hjärta blöder verkligen.  Jag har bara lust att ta med hen hem och överösa med kärlek och värme. Krama i kubik, ha mysdag ar med Mary och låta dom leka tillsammans, rida ihop och lösa tillsammans. Nu säger inte att hen INTE får det hemma, men min känsla säger mig starkt att så inte är fallet.

Jag vet inte vad jag ska göra för denna underbara unge...

1 kommentar: