tisdag 14 oktober 2014

Logopedbesök med Mary

Idag var jag hos logopeden med Mary igen och detta var en uppföljning efter ett större uppehåll under sommaren och hösten.  Mary har sedan hon började prata haft svårt att säga R. Alla ord med R blir istället ord med J.
För exempel gurkburk blir gujkbujk,  torr blir tojj, snorig blir snojig.. ja, ni fatta nog vad jag menar.

När vi började hos logopeden trodde vi att det skulle växa bort men nu är hon sju och nu är det fokus på träning av R och återbesök nästa vecka igen.

Jag är glad att vi har så bra sjukvård i sverige att Mary kan få hjälp med detta. Jag känner mig så lyckligt lottad.

2 kommentarer:

  1. Precis som Melvin. Han är ju också 7 år och kan inte heller säga R. Nu får jag erkänna att vi slarvat med övningarna vi fått. Men det är så fullt upp med matlagning och sedan sängdags att det knappt hinns med. Har ni också fått massa övningar att göra?

    SvaraRadera