lördag 4 oktober 2014

Ilse Jacobsen - underbar dansk design

Världens skönaste stövlar och världens skönaste fotvårdspaket.

Förra tisdagen fick jag förfrågan av Agnieszka om jag ville följa med på Viking Lines pressrelease av det danska märket Ilse Jacobsens hudvårdsserie. Självklart ville jag det, jag ÄLSKAR dansk design, danska och danskar. Ilse Jacobsen är ju mest känd för sina underbara stövlar, men hon har flera strängar på sin lyra. Hon designar även kläder, har blomsteraffärer och ett underbart spa.


Jag åkte hem till Marlene och vi mötte upp Agnieszka på tåget, vid slussen väntade Annelie och sedan var det bara att ta sig ner till terminalen.

När vi kom dit fick vi våra biljetter av Helena, och förväntansfullt gick vi ombord på Cinderella. När vi väl kom in i restaurangen där lunchen skulle hållas gick Ilse runt och hälsade på oss allihopa. Hon är nog den mest jordnära designer jag träffat. Vilken underbar kvinna :-)

Ilse Jacobsen, Daniel till höger och sedan deras underbara spaprodukter.
Vi fick ett glas champagne och sedan satte vi oss till bords och lyssnade till historien om företaget. Ilse berättade även om deras nya Kurbad  i Holbaeck som jag blev riktigt sugen på att åka till, och sedan berättade Daniel om deras hudvård som han är ansvarig för. Den måste ju fungera för han såg riktigt bra ut. :-) Vi fick även prova hudvården och lukta på alla goa produkter.

Våran underbara trerätterslunch
Efter maten så blev vi bjudna ner till tax-free där vi var de första som fick klämma och känna på den nya kollektionen och även hudvården. Jag investerade i ett par läckra svarta stövlar som kommer göra succe i höst. Ilse Jacobsens kollektion Cruize, är för oss lite sportigare kvinnor som går att ha när man seglar och när man vill vara lite fin och marint klädd. Hon har även en kollektion underbart vackra kläder och skor som man kan ha både till vardag och fest. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar