onsdag 15 oktober 2014

Första hålet lagat


Idag var Mary och lagade sitt första hål i en tand. Hon var så taggad att hon formligen hoppade upp i stolen och började gapa stort med en gång :)
Tandläkare Lisbeth är en underbar barntandläkare och hon satt och smånynnade när hon höll på vilket jag tror gjorde Mary lite lugnare.
Mitt mammahjärtat svämmade över av stolthet med tanke på hur rädd jag är för tandläkaren. 

Här ligger den lilla tuffingen go och avslappnad :)

Mary fick ju bedövning och såhär snygg var hon efteråt. Jag som är så fruktansvärt mogen lockade ju fram marys bästa miner och det blev både pussmunnar och stora leenden. 


Hahaha.... Visst är hon söt!!!

Efter tandläkarbesöket var det upp till Lisa och Alex som skulle passa det lilla underbarnet när jag var hos sköterskan på Carema. Hon stormtrivs ju hos Lisa och Alex så det var inga större problem att lämna henne där. 
Efter ssk:n var det upp och hämta ligan för att sedan köra Lisa till riksäpplet där hon pluggar. En snabbfika och sedan hem igen. 

Väl hemma höll tjejerna på med lite smink och sedan började värsta fotosessionen i vardagsrummet, enda rummet med helvita väggar. Men det bloggar jag om imorgon.

Nu ska jag sova <3

Nattis och suss gott...

1 kommentar:

  1. Otroligt duktigt av Mary att klara av tandläkaren! (själv får man ju ta lugnande innan...)
    Men du, vad är "en snabbfakta" ?
    SAKNAR ER SÅ JÄTTEMASSOR!!!!!
    Kramar från syrran/moster

    SvaraRadera