tisdag 28 oktober 2014

Elins kalaskasse - den perfekta lösningen

Igår vart jag medbjuden av Marlene  till lanseringen av Elins kalaskasse, en strålande idé för oss stressad föräldrar som inte tycker om eller vill planera kalas i flera veckor. Petreevent hade arrangerat jättefint i Skyddsrummet och jag tyckte att det var kul att kunna ta med Mary så hon fick känna sig lite speciell och träffa Galaxa. Vi fick även träffa Valle från Skistar, världens goaste snögubbe.


Upplägget med ett komplett kalaspaket är helt suveränt. Jag har jämfört med ställen där man har kalaset på plats och får likvärdig mat och fika, och det är inte dyrare som vissa tror utan det är snarare mer prisvärt plus att man är hemma. Dessutom är det flera olika teman och Mary föll för "första tjejkvällen", och jag också om jag ska vara ärlig.. haha.

Det fanns naturligtvis samarbetspartners där som ville visa upp sig dessa var bla Didriksson, Me & I, Frödinge, Nallebudet mm

Frödinge är de som har tårtan i kalaskassen och de bjöd på smakprover av alla sina tårtor. Min favorit är Schwarzwald tårtan, en lagom harmoni av maräng, grädde och glass.
Findus var där och bjöd på bullar, klassiska kanelbullar men även sin nyhet "Solbullar" som innehåller vaniljkräm. SÅ goda..

Det var även modevisning av Didriksson, Skiphop, Me & I och ett skoföretag jag inte minns namnet på. Ungarna var jätteduktig och de såg riktigt stolta ut när de gick ner för catwalken.

När jag och Mary gick därifrån med Marlene som bjudit med oss var vi riktigt peppade för nästa års kalasande. Och idag har vi lyssnat på Galaxa i bilen.. HELA vägen ner till Göteborg..
En recension av skivan kommer imorgon.

Goodiebagen innehöll allt från fruktstänger och glimmisar till teljus och tandskölj.

Tack till Mgroup, Petreevent och Marlene som gav Mary en fantastiskt rolig söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar