måndag 13 oktober 2014

Beslutet är taget och det är dags...

Nu är bomben släppt och alla kort är lagda på bordet. Nu är det dags för mig att gå vidare och hitta mig själv och vem jag egentligen är. Kalla det för 40-årskris eller vad som.. min terapeut kallar mig för mogen och att jag är i en fas där jag är på väg att bli mer vuxen och kan börja räkna vuxenpoäng :-)

Jag var där idag och vi pratade lite om dethär med att bli 40, tydligen är det så att de flesta i min ålder går igenom en fas i livet. Jag är tydligen mitt i min.. hahaha....

Nu när jag varit sjukskriven har jag tagit mig tid att ta reda på vad jag vill med mitt liv och vem jag egentligen är. Jag har försökt vila så mycket jag kunnat men även varit på bloggevent som fått mig att må bra. Jag var på ett kvällsevent en gång, men då sov jag hela dagen efter... haha.. snacka om tröttmössa. Så något nattsudd blir det inte mer.

Nu har jag iallafall börjat gå mer in på djupet när det gäller mig själv och inser att mycket av det jag har och har gjort är för att jag sett det hos någon annan eller att någon annan haft det. T ex om jag sett en tröja som är dösnygg på en tjej, då har jag köpt för jag har ju varit så korkad att jag trott att den blivit lika snygg på mig. Så har det även varit med inredning.. sett något hon någon och köpt hem till mig, där det inte varit lika snyggt... :-(
Nuförtiden är jag VÄLDIGT noga med vad jag köper och varför...

Min första investering är en tavla jag köpte av en konstnär, Marjali Nordlöf,  Hon bor i Bromma och målar med sån känsla att hennes tavlor träffar en rätt i hjärtat.

Jag kallar det för min frihetstavla och enligt M, som visade mig tavlan, finns det en historia bakom varje och jag ska försöka ta reda på historien bakom min.


Visst är den vacker.. och den är min.. :)


Det känns skrämmande och samtidigt förväntansfullt. Det var längesedan jag bestämde allt själv och nu har jag ju Mary att ta hänsyn till.. ja, och katterna naturligtvis.

På tal om katterna, igår var jag och köpte ny säng till Frasse. Men tror ni att den d***la katten ligger i den.. nä, då ligger han hellre på en skruttig filt på golvet.. Jag blir galen på den katten!!!

Nu ska jag ta hand om min tvätt som ligger och tornar upp sig över mig..

Tjing så länge

Gunilla




2 kommentarer:

  1. Lycka till Trasselmaja jag hoppas du hittar vad du söker, du är iaf värld att få vara lycklig!

    SvaraRadera
  2. Finns inget annat att säga till detta inlägg än: <3 Älskar dig min starka, sköra och mycket envisa lillasyster! <3

    SvaraRadera