tisdag 7 oktober 2014

Bak & Chokladfestival och lite Hem och Villa....

Jag älskar ju choklad och vad passar då bättre än en mässa med bara choklad och bakverk!

I torsdags fick jag sällskap av Marlene och hennes gulliga Martin, ryktet i bloggvärlden säger att han är helt otroligt snäll, och jag kan säga att: DET STÄMMER!!!!

Jag mötte upp dom vid Stockholmsmässan och tillbringade hela dagen med chokladprovning och lakritsprovning. Det börjar ju lacka mot jul och jag blev så lycklig i hjärtat när jag fann att Bräutigams var där med sina goda marsipangrisar. När jag var liten var jag och mamma alltid på Bräutigams bageri och köpte julgodis samt påskgodis. Det blev en liten tradition som jag saknar oerhört mycket och önskar jag kunde dela med mig av till Mary.

Årets första julgris. Åh, vad jag längtar till jul...

Årets första Halloweenpumpa
Handmålade praliner och bröllopstårta i choklad.

 Efter Bak & Chokladmässan gick vi in på Hem och Villamässan som var samtidigt. Där tog vi en svängom i Leilas monter och kikade men vi hälsade även på TrendStefan. Jag träffade honom för första gången i våras på Storabloggdagen och sedan dess har jag inte kunnat tänka på inredning utan att han varit där och suttit på min axel.
För mig gav inte mässan så mycket iom att jag inte behöver något till huset eller i inredningsväg, men det var kul att kolla på året inredning hos Indiska och få gå runt lite i lugn och ro.


Jag och Leila :-)

Detaljbild från Indiskas höstkollektion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar