onsdag 24 september 2014

Peace one day del 2

Jag vill få fred med mig själv och mina demoner som spökar ibland
Ja, här kommer mer från eventet i söndags. Det var ett event för Peace one day. Ett event som går över hela världen på olika platser den 21 september varje år, och så har det varit sedan de startade för 15 år sedan. Denna gången var det för första gången i Sverige, på Cafe Opera, och det var Viasat som tagit initiativet så ett jättetack till dom. 

Några av de kändisar som var där. 

Den som startade allt var Jeremy Gilley och han har kämpat tillsammans med ett flera kända ansikten världen över bla. Angelina Jolie, Jude Law, Akon mm
Här hemma i sverige är det också flertalet svenskar som är med tex Shirley Clamp, Börje Salming, Marcoolio mm

Jag lyckades göra bort mig frisk när en av artisterna sjöng, Regina Lund.. Förlåt mig att jag sabba din sång.. Jag skulle bara kolla en film på instagram körde igång och ALLA kollade på mig. Snacka om att jag fick mina 15 min som gick VÄLDIGT fort.. hahaha.

VI tillsammans hela världen över kan tillsammans skapa fred, inte över en dag eller natt utan att vi tillsammans arbetar mot krig, barngiftemål, ser till att de i u-länderna får rent vatten och en dräglig tillvaro. Allt hänger samman och bara vi tar och ge det vi kan så kommer vi göra framsteg och en dag kanske få Peace one day. Och även om vi bara behöver inre fred så är det bra att tänka på detta. Ge kärlek och du får kärlek tillbaka. 


                       
TWOB sitter och bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar