torsdag 4 september 2014

Mod och Harmoni - Må gott i Enköping.

Jag, Linda och Lena
I lördags var jag på Mod och Harmoni, ett event av Linda och Lena, i Enköping och det var helt underbart. För mig som blir trött så fort och inte orkar så mycket var detta ett bra event att gå på.

Vi träffades alla i Klara Hall, ett jättefint ställe där vi även åt middagen på kvällen. Fina goodiebags fick vi också och här står endel av dom uppraddade.


Vi fick höra på 3 jättebra föreläsningar om just Mod och Harmoni




Först ut var Kicki, som har bloggen Creandophoto, och hennes föreläsning berörde mig starkt då den handlade om att man ska ta chansen att leva medans man kan. Hon berättade om sin vackra farmor som betytt mycket för henne och då tänkte jag på min farmor som jag saknar jättemycket varje dag.

Sedan var det Emma, Att vara någons fru, en sån underbar kvinna att bjuda på sig själv och ge så mycket med energi i sin föreläsning. Även denna handlade om mod och konsten att ta död på två revisorer. Får jag möjlighet kommer jag absolut lyssna på henne igen. Jag hann aldrig tacka henne för hennes gåva jag fick i den energi hon gav mig.


Kicki och Emma
Sist men inte minst var det Pia som har bloggen kammebornia. Att lyssna till henne var som att gå över en sommaräng en tidig morgon. Det hon berättade om sitt liv fick mig gråta av sorg, lycka, glädje och ömhet. Hon berättade om sorger de haft i sin familj med deras barn, och hennes Dennis som fick en hjärtinfarkt, om lyckan att ha varandra och sin plattform i familjen. Hennes föreläsning var en av de vackaste jag varit med om och hennes röst var som ett vindspel..



Underbara Pia och jag samt ett av hennes gulliga får.

Efter alla föreläsningar, modevisning och chokladprovning var det paus och då passade några av oss på att shoppa lite kläder och choklad.

Middagen var jättebra, det var en tre-rätters med:

Förrätt: Pernod & Fänkålssoppa med räk och laxtartar

Huvudrätt: Krämig svamprisotto kycklingbröst & gremolata

Efterrätt: Lime & strawberrydaiquiri sorbet.

Dock tyckte jag att det var dålig service på en av kyparna. En kille som var oerhört otrevlig mot min bordskamrat. Han lyssande inte på henne och gav henne inte en möjlighet att få rätt. Det var fel på vinet och de var fleralet tjejer som klagade på detta. Då ville han inte lyssan utan hänvisade oss till baren för att KÖPA ett glas till maten. Det ska ju ingå det var först när jag ifrågasatte om det inte fanns NÅGON som var vinkunnig som de gick och pratade med någon bakom baren. Och vips hade alla som ville fått ett nytt glas. Jag är tveksam till om jag går dit i annat syfte än bloggsyfte, tyvärr.

Efter middagen var det en trött men nöjd Trassmaja som åkte hem. Det är kul att åka på sånahär event men jag blir så oerhört trött. I söndags låg jag hela dagen och orkade ingenting. Nästa gång ska jag se till att vila innan..

Lite goodiebags.... och en riktig tröttmössa. :-)
Tack till alla sponsorer.. ingen nämnd och ingen glömd

Kommer lägga in dessa senare när jag hittat sponsorlistan...

1 kommentar:

  1. Kul att du var nöjd med eventet och hade det trevligt! Även om det tydligen blev lite tokigt med vinet. Bra med feedback!

    Kram Lena

    SvaraRadera