torsdag 4 september 2014

Mamsen och Papsen... och hela min familj...

Jo, idag har varit en helt vanlig dag för mig som sjukskriven.. Gå upp kl 6,30 och duscha, ta lite the och sedan till ssk:n för samtal... Skit..nu ringer mobilen mitt i bloggningen.. och det var My Safety, återkommer till dom senare.

Efter ssk:n blev det en fika i Haninge C och liten paus. Sedan var det bara rätt hem och vila lite. Nu klockan snart dags att hämta Mary på skolan och hem igen. Ikväll kommer nämligen min mams och paps samt stora syster yster. Har inte träffat dom på flera veckor så det ska bli så kul att se dom igen.



Mina tre mesta älsklingar i världen: Mary, Mams och Paps.
 
 
Visst är ju pärona lite jobbiga ibland, det är väl alla päron men gud så jag älskar dom. Det har inte varit lätt att vara min mams och paps, men å andra sidan har det inte varit så lätt att vara deras dotter heller... hahaha.....

Fotot här är från i våras då min paps skulle operera sitt aortabråck, det var tufft. För hur det nu än är och hur mycket vi än bråkat genom åren så älskar jag min paps oerhört mycket och skulle gå i botten om det hände honom något. Vi är så extremt lika jag och min far. Samma goa humör och samma dåliga sinne för humor. Sen är vi ju lika snygga också ;-)

Jag och mams har en annan relation än jag och paps, vi är mer vänner och det har sina för och nackdelar. När jag behöver min "mamma", så kan det ibland skära sig rätt rejält och grälet är igång. Och hon är lika tjurskallig som jag är.. Men när jag vill gnälla lite eller hon vill gnälla lite så finns vi där för varandra.

Jag och coolaste syster Yster i världen. PUSS!!

Här är jag och min högt älskade storasyster Yster, som jag saknar varje dag. Vi har stött och blött genom åren som gått, skrattat, bråkat, klickat varandra i telefonen ett antal gånger men ändå är hon världens bästa syrra. Hon kommer hit och ska ta hand om mig och Mary, det blir nog mest Mary tror jag. Hon är gudmor till Mary och ser henne som sin egen dotter, vilket jag tycker är skönt för då har hon Syster Yster att vända sig till när det kniper och hon känner att hon inte kan prata med mig.

Meeeennn... jag har ju en storebror också.. Världens bästa brolla!!! Jonsson kallar vi honom.



Morbror och Mary-mys på julafton 2008
 
Han har alltid, sedan vi var små, gått och dragit på sin lillasyster. Har ni läst boken och Lilla Kanin och Lillasyster. Det är han och jag. Han har också alltid funnits där för mig. Hämtat, skällt och skrattat ihop med mig och jag älskar honom så oändligt mycket. Han är helt enkelt världens bästa och unikaste brorsa. Tyvärr bor han i Alborg, Danmark, så vi ses allt för sällan.. men fördelen är att vi kan åka ner och hälsa på. Han är Marys gudfar och även han ser henne som sitt barn. Han har iockförsig en vuxen son,  så han vet ju hur han ska skämma bort henne. :-)
 
Helt enkelt så har jag världens bästa mams, paps, syster och bror. Jag skulle aldrig klara mig utan dom och allt för sällan berättar jag det för dom. De är en sån viktig del av mitt liv att om det skulle hända någon av dem någonting skulle jag nog dö.. Förutom Mary så är de min värld.
 
Jag älskar er alla av hela mitt hjärta.. Puss
 
Just det... My Safety.. får bli ett annat inlägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar