torsdag 18 september 2014

En liten pw..

Jag har ju nu varit sjukskriven ett tag och min läkare har tjatat på mig att jag ska ut och promenera 2 ggr/dag. Herregud! Det är ju så jobbigt... eller hur är det nu egentligen? ?

Jag älskar att vara ute och strosa runt i stan och upptäcka ovanligheter, men att gå här ute på landet... åhhhh.
Igår gick jag till skolan och hämtade Mary och hennes kompis C. De gick snällt hem under små protester och ja, det var ju inte så illa. Så idag snörde jag på mig joggisarna och gick ut och började. Den ena foten framför den andra, det skulle vara en promenad och jag fick inte springa som jag är van vid. Åh, så tufft det kändes.. jag ville inget hellre än att öka takten.

Det blev en underbar promenad!  :)
Jag funderade på allt möjligt fick så mycket uppslag till blogginlägg. Samtidigt fick jag fundera lite på mitt liv och min livssituation i lugn och ro.
Allt som hördes var lite hönor, en tupp, en och annan hund som skällde och ljudet av mina gummisulor mot marken.

Så fridfullt det är här ute på landet när man tar sig möjligheten att njuta, traktorn som körde förbi och föraren som log brett. Den äldre herren som passerade, hälsade och log. Det är charmen med lantlivet.

Nu ska jag upp och duscha,  har föräldrasamtal med Marys lärare i em och sedan ska jag till Lidingö på bloggevent .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar