onsdag 3 september 2014

Djävla telefondjävel! Samsungskit.....

Ja, jag har ju bytt från min älskade Iphone 5 till en Samsung Galaxy S5 för den skulle ju vara såååå bra. Jamen, tjena... den är helt värdelös :( Jag HATAR den!!!!!!

Jag har suttit sedan Loppis Höststarst- event och försökt få in bilderna i datorn men icke sa nicke, av någon sjuk anledning får jag inte kopplat ihop telefonen och datorsystemet. SKIT!!

Nu är jag riktigt sur, grinig och RÄTT irriterad på telefonhelvetet, datorskiten och Samsungs hela programvara och värld...

Först började jag med att försöka ladda ner bilderna som jag alltid gjort. Jag kopplade ihop telefonen med datorn via usb-kabeln men det gick inte. Då var jag tvungen att ladda ner ett program som heter Kies3 för att på den vägen kunna ladda ner bilder. När jag väl laddat ner detta program får jag se att jag ska koppla i telefonen med usb-kabel och sedan ska jag ändra anslutningläget till Media enhet (MTP) föra att ansluta... Men vad är det som är problemet??!!

Nä, jag funderar STARKT på att gå tillbaka till Iphone. Den var mycket enklare och det var bättre i bloggsammanhang. Jag trodde i min enfald att Samsungen skulle vara bättre, och det är den när det gäller fotografering, men förövrigt har jag mycket att önska när det gäller den.

Nä, nu ska jag fortsätta slåss med telefonen men jag hoppas inneligt att NÅGON från Samsung ser detta inlägg och kan ge någon form av ide eller annat.

Tjing så länge.

3 kommentarer:

  1. Skriv på Samsungs sida på FB, de brukar svara rätt snabbt när det kommer kritik...

    SvaraRadera
  2. Men fy vilket krångel. Förstår att du blir less. Tycker dock att Marlenes tips är bra. Skriv på deras FB!

    SvaraRadera
  3. Har ju en Samsung själv och det har alltid funkat hur bra som helst att föra över bilder när jag bloggar. Jag bara blåtandar över dem och sparar dem i mappar. :-) Kramkram från Kalix

    SvaraRadera