söndag 28 september 2014

Det började så bra idag...

Idag började dagen sådär gott bra. Jag fick sova ut och Mary kollade på tv:n och lät mig sova. Helt fantastiskt efter 2 dagar med henne i hälarna. Hon är helt fantastisk det är hon, men ibland är hon lite för mycket. Hon hänger och klänger på mig hela tiden även om hennes pappa finns i närheten.

Jag fick städat hela nedervåningen idag, jag och min date.. Mr Snabeldrake. Vi fick en svängom i köket och vardagsrummet sedan var jag helt slut. Efter ett tag fortsatte jag och fick klart resten av nedervåningen. Marys pappa höll på med bilen, det var en slang i bilen som gått sönder som han fixade. Avgasröret tar jag tag i längre fram när det finns mer tid och pengar.

Jag och Mary hade tänkt att åka och träffa en kompis, P, och ta en fika bara men det var inte helt populärt. Efter en hel dag hemma där vi fixat och donat vill Marys pappa helt plötsligt att vi ska hitta på något, åka och fika någonstans. Så jag och P får fika någon annan dag.

Men då kom vi in i diskussionen om när man ska träffa sina vänner. Hur är det med det egentligen. När ska man umgås med sina vänner? Jag umgås med vissa på vardagarna och vissa på helgerna, det har liksom bara blivit så även om jag skulle vilja hänga med endel av dem på helgerna också. Jag och Marys pappa har väldigt få gemensamma vänner och de vi har är alltid upptagna på helgerna. Det blir att jag och Mary träffar dem själva för det mesta.

En bloggkompis till mig sa i helgen när vi sågs att hon har vardagsvänner som inte kan träffas på helgerna, och det gjorde mig så ledsen i hjärtat. Det är precis som om hon bara duger till på veckodagarna och på helgerna är hon liksom inte lika rolig.

Mina vänner vill jag kunna umgås med både på helgen och på vardagarna. Jag gör ingen skillnad på vänner och vänner. Hos mig är alla lika välkomna när som helst och jag hoppas att det gäller för mina vänner.

Men som det ser ut nu så gick inte det nä....

Så vi var iallafall iväg och handlade och det var lite stelt om man säger så. Inte mycket att prata om egentligen. Sen var det hem igen och mysa lite med Mary framför tv:n. Jag hade lovat henne myskväll igår men det vart så sent efter svärfars fest att vi fick ta det idag istället.

Jag hoppas jag somnar gott ikväll så det slutar bra iallafall..

Natti <3

2 kommentarer:

  1. Du känns jätte bekant av någon anledning :D

    SvaraRadera
  2. Det löser sig! (sa gubben som drack kaustiksoda)
    Nu har jag ett inlägg om utlottning av 4 fina filtar som kan skänka tröst och värme, om du vinner en vill säga! Kika in hos mig! :)
    KRAAM på dig min älskade lillasyster!!

    SvaraRadera