lördag 27 september 2014

Chokladfestival och Fashion Train.


Nästa torsdag blir en full dag med roligheter. Först på dagen blir det Chokladfestival med Marlene på Stockholmsmässan.Massa chokladprovningar och enligt utställarlistan finns massor av favoriter där, Bräutigams, Nammi Godis och Åre Chokladfabrik bla. Jag som bara älskar choklad.
Jag minns när jag var liten och vi åkte till Bräutigams i Göteborg till påsk och jul. Då fick man ta en liten bricka där man lade upp de marsipan och chokladfigurer man ville ha. Det var för mig årets höjdpunkter. Det bästa är att Bräutigams finns här i Gamla Stan så jag kan gå och köpa mina marsipanbröd när jag vill. Dock blev jag lite besviken när jag såg att de inte hade några grisar. Jag får snällt vänta till julsäsongen har satt igång. Min jul börjar i mitten av november, undrar när deras börjar...
Visar Fashiontrain.jpg


Senare på kvällen blir det Fashion Train med Maria . Vi ska mötas på Östra Station där tåger går från upp till Näsby Gård. Jag har ingen aning om vart det ligger men kul vet jag att det kommer bli. Maria är en sån go tjej att umgås med och jag är så glad att hon kan gå med. Jag har ju inte vart på så många event i modevärlden så jag är spänd av förväntan.


På lördagen kommer höstens roligaste event, det är Marlene och Annelie som har sitt Fotoevent och det ser jag fram emot.. Mer om det i ett annat inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar