lördag 27 september 2014

Modell och hög ålder.

Modell Gunilla. Varken mer eller mindre.

Idag var jag med Marlene på Metro Mode Fashionday 2014 och det var ett ganska ungdomligt event. Man hade möjlighet att bli sminkad, få håret stylat och bli fotograferad i Gina Tricots kläder. 
Att vara modell var definitivt ingenting för mig.. Jag låter nog de söta tjejerna med de rätta figurera ta hand om den saken, men det var kul att testa på.  
Jag och mitt sällskap höjde nog medelåldern några år. :-)  Jag tyckte kläderna var jättefina men jag kände mig personligen ganska fet och ful. Gina Tricot är ett jättefint märke men tyvärr passar det inte min figur. Ibland går jag in i butiken och klämmer och känner på allt fint, tänk när Mary blir stor nog.. då ska det shoppas.. hahaha...

Det fanns enhel del att titta på och en av mina favoriter blev snabbt smycken från Kranz & Ziegler. Ett danskt märke som är oerhört snyggt och lätt att mixa precis som man själv vill. Det är ett smycke som passar till alla tillfällen och till alla plånböcker. Du kan om du vill ha en klocka, ett hänge och pärlor och mixar ett armband i läder eller silke med ett pärlarmband eller så kan man ha det som halsband. 

En bråkdel av Kranz & Zieglers vackra kollektion.
Även Loka var där och lanserade sin nya smak Kryddigt Päron som är passande nu inför julen. Krydda och frukt är aldrig fel under vintersäsongen, man fick även smarrig choklad som tjejerna gick och delade ut. 

Efter eventet gick vi och åt en bit mat i trevligt sällskap och sedan var det dags för mig att åka tillbaka till landsbygden. Vi fick en fin goodiebag från Gina Tricot som innehöll både nagelack och nailspray som får lacket att torka fortare. Ett paraply fick vi också samt vatten och en smarrig chokladbit.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar