tisdag 19 augusti 2014

Vad är det som händer??

Jag satt här i morse och åt frukost nät jag började fundera på hur mitt liv ser ut och hur jag egentligen mår.  Jag har nu varit sjukskriven i en, som det känns, evighet och väntar på att känna mig bättre och orka mer. Jag har varit hos läkare och hjärnskrynklare, varit hos mamma för att vila och kan vissa nätter sova 10-12 timmar medan jag inte kan sova alls andra nätter.

Det som är värst är att jag har hela tiden en vilja inom mig att göra saker såsom städa, fixa i grovköket, rensa garderoben, jobba mm. Det finns en känsla inom mig som rasar och bubblar att kunna göra allt detta..
Men jag orkar inte... 😯
Så fort jag öppnar dörren till grovköket eller garderoben stänger jag igen. Det finns liksom ingen ork. Nu pratar jag inte om lathet,  utan det finns verkligen ingen ork..
Det är som om att jag inte orkar någonting.

I början av min sjukskrivning hade jag som mål att bara göra en sak om dagen, inte ens det orkar jag. Det gör mig så ledsen att vara såhär,  speciellt när jag inte vet varför. .

Jag vill inte vara såhär orkeslös längre, jag har alltid klarat mig själv och stått kvar när det stormat.

Usch......

Kram till er. 💖

4 kommentarer:

  1. Älskade lillasyster, det är inte konstigt att du känner som du gör, det är livet och allt däromkring som kommit i fatt dig.
    Det låter som en kliché, men så är det!
    Det är absolut inte ditt fel att du känner så, du håller på att arbeta med dig själv och då kommer det perioder då orken inte finns, inte ens till det som man egentligen älskar att göra.

    Jag tycker du gör ett superjobb som tar dig igenom denna resa med dig och ditt liv, fortsätt i samma bana så ska du se att allt blir bra så småningom.

    När det är som mörkast; Tänd ett ljus...

    Älskar dig min älskade lillasyster! <3

    SvaraRadera
  2. Finaste moster. Även fast jag kanske inte har haft så lång tid att samla på mig erfarenhet och kunskap så vet jag mer eller mindre vad du går igenom, jag har gått igenom samma period och det kommer att gå över. Du kommer att hitta styrkan igen och du kommer att hitta tillbaka till orken.
    Jag kan, om du vill, ge dig tips som jag själv har fått, som har hjälpt mig otroligt mycket. Och jag finns här om du vill prata om vad som helst mellan himmel och jord.
    Puss <3

    SvaraRadera