tisdag 8 juli 2014

Kan tjejer och killar bara vara vänner???

Detta är en fråga som nog kommer diskuteras till tidens slut.. Kan män och kvinnor bara vara vänner??
Jag tycker att det kan vara så, men jag vet många som inte håller med mig. 

Jag och J på Uffes 50-årsfest :)


Sedan jag var liten har jag haft killkompisar och ser det som väldigt viktigt i mitt liv. Idag är det inte så många, det är P, M, J och P. Sedan är det ju givetvis alla mina tjejkompisarna respektive, men det är inte samma sak. Ofta kan vissa saker vara lättare att diskutera med en man då de ofta ger en mer objektiv sida av frågan. De tar liksom ingens parti och säger sin ärliga mening. 

Det som är så synd är att många menar på att män och kvinnor inte kan vara vänner utan att det alltid är något mer, att man är KK eller att man är intresserade av något mer, att den ena parten vill mer än den andra. Varför är det alltid så???

Varför skulle man förstöra vänskap genom att strula till det med sin vän? Givetvis skulle det kunna bli jättebra, det vet man ju inte förrän efteråt men vilka risker man tar. Är det värt vänskapen??

Jag är mån om mina vänner, både manliga och kvinnliga. Självklart har det funnits svartsjuka från både min respektive och min killkompisar respektive, och det är sorgligt. Jag förstår inte varför man inte kan lita på varandra och ge varandra den möjligheten till att utvecklas. Det finns så mycket att lära sig av det motsatta könet genom sina vänner. Alla bra funderingar man har och kanske inte vågar fråga hemma :) Då är det perfekt med en manlig eller kvinnlig nära vän!!

Jaja, det är väl som det är och detta kommer nog som sagt att ordas om i evigheter....

Natti och kram

1 kommentar:

  1. Jag tror absolut att kvinnor och män kan vara enbart kompisar, men att det inte är helt enkelt. Man måste på ett helt annat sätt prata igenom sin vänskap, vilket man inte behöver om man är av samma kön. OCH man måste vara väldigt lyhörd om den ena börjar bli mer intresserad och ta tag i detta direkt. Gränsen kan vara hårfin mellan vänskap och kärlek, å andra sidan kan det växa en väldigt fin kärlek ur en vänskap :-)

    SvaraRadera