söndag 6 juli 2014

Dag tre av ingenting..

Jaha, nu är jag inne på min tredje dag som sjukskriven och jag har inte orkat gjort någonting. Jo... Jag tog in tvätten och la den på soffan.. Men sen kom den inte längre..

Känslan idag är dåligt samvete och illa till mods. Jag vet att jag är mycket öppen i min blogg och att det kan vändas mot mig av endel människor, men det spelar ingen roll vad jag gör i de lägena.. Allt vänds mot mig iallafall. :(

En sak som är svårt är att få Mary och förstå att hon inte kan vara hemma från fritids bara för att jag är hemma. Hon tror att det är semester och hej å hå bara för att jag inte går till jobbet. Hur får jag min 6-åring att förstå att jag inte orkar hoppa studsmatta eller att åka och bada? Hur får jag henne att förstå att vissa dagar orkar jag bara äta frukost och kanske läsa för henne.. 

Usch, jag vill verkligen inte ha det såhär. Jag hoppas min läkare hittar en bra psykiatriker snart....

Natti.. Jag hoppas denna natten blir längre än den föregående.

Kramizar till er <3

2 kommentarer:

  1. Mary är en smart tjej som går att prata med. Sätt dej ner i lugn och ro och förklara för henne att din kropp mår dåligt just nu och har tappat lusten och glädjen och för att få tillbaka den behöver du få vara själv en del och bara tänka och ta hand om dej. Att hon hjälper dej genom att ge dej egen tid,det kommer hon att förstås.

    SvaraRadera
  2. Finaste moster, vill du att jag kommer upp i samband med att mamma åker upp? Jag kan hjälpa till med att ta hand om Mary så du slipper det lite, och så du kan ta hand om dig själv och bara göra sånt som får DIG att må bra. Säg bara till så kommer jag, om jag har råd :) Kram.

    SvaraRadera