måndag 12 maj 2014

Stora Bloggdagen 2014

 
Inför Stora Bloggdagen 2014 var mina förväntningar höga för jag hade hört så mycket om detta tidigare och hur bra föreläsare det skulle bli. Först ut var Trend-Stefans som jag aldrig hört talas om och sedan var det Helena Köhl, som hade så mycket härligt att berätta. Någon som jag däremot kände till sedan tidigare var Ebba Kleberg Von Sydow, en go västkusttjej med hjärtat på rätt ställe och Linda "La Linda" hade jag inte heller stiftat bekanstkap med tidigare. Men det skulle bli bra föreläsningar visade det sig.
 
 
Trend-Stefan berättade allt om de trender som gäller för 2014-15 och han bjöd mycket på sig själv och sin kära mor. Det visade sig att om modet kommit till henne är det helt ute. Men så länge hon inte fattat tycke var det helt ok. Den trend som är inne nu är naturen, mycket färger, och helt enkelt det du själv vill. Han berättade även att det är SÅ trendigt att INTE vara trendig.. Så i korta drag, kör på med den inredning du vill så är du trendig.
 

En av föreläsarna, Helena Köhl, värmde mitt hjärta och det var fantastiskt att lyssna till henne. Hon började med att blogga samtidigt som hon jobbade som sjuksköterska och blev sedan fotograf och inredare samtidigt som hon bloggar för Sköna Hem. Vägen var lång men hon kämpade på. Én riktig inspirationskälla.
 

En annan inspirationskälla för både mig och Mary är ju Ebba Kleberg Von Sydow som var där för att svara på alla våra frågor runt bloggandet och även hennes tvodd som hon har med Kitty Jubring. Denna kvinna har gjort allt under sin karriär och det är mycket tack vare henne som bloggandet har blivit som det är idag. Hon började för expressen och är idag en av våra största bloggerskor.
 
 

 
 
 
Sist ut var Linda "La Linda", även hon pionjär inom bloggvärlden, jag bör tänka på när jag bloggar för att nå ut till läsare och hur jag ska annonsera. Mycket matnyttigt för mig som är i början av min bloggkarriär fortfarande. Jag kommer definitivt höra av mig till henne när jag är osäker på något vad gäller bloggeriet. Hon har idag La Linda PR och även Comme-Ci, ett smyckeföretag med underbara smycken.

 
Lägg till bildtext
Den härliga goodiebagen vi fick innehöll bla:
Ett vackert armband från The Jewelry
Bloggrabatt hos bla Comme-Ci, Soft Goat, Dukat Bord, Makemyday, som jag vann en vacker lampa från. My Habitations, AgnesAmelia och Livingandroom.se.
Rabatter jag med all säkerhet kommer att utnyttja, det är ju morsdag snart och så fyller jag ju 40 så vad passar bättre som present till mig själv än något härifrån. :-)

1 kommentar:

  1. Hej hej,
    tänkte bara tipsa om att du kan vinna en valfri vara från Paradiset1 i min blogg! De har jättemycket fint till hemmet, så passa på =). Tävlingen hittar du här: http://livetomyarp.com/2014/05/14/vinn-en-valfri-vara-fran-paradiset1/

    MVH Nathalié

    SvaraRadera