tisdag 13 maj 2014

Sjuka barn och piggeliner

Jag har en dotter, Mary, som i september blir 7 år och det är naturligtvis världens gulligaste unge och jag älskar henne sååå mycket..utom när hon har feber. Nu låter jag som en bitchmamma men självklart älskar jag henne då också, men det är bara så att normala barn blir trötta och hängiga när de är sjuka och har feber. Men inte min Mary, hon spinner glatt vidare och är hur pigg som helts och driver mig till vansinne.
"Mamma, när ska vi leka? Mamma, kan jag få glass?, Mamma, jag har inget att göra"... osv, osv...

Varför är ungen inte trött och vill sova genom hela dagen???? Barn SKA vara trötta när de är sjuka och de SKA inte vilja leka och busa.

Mary började bli dålig i söndagskväll och igår hade hon upp till 39,2 grader. Idag har hon "bara" 38,4 och är så ruskigt rastlös och vill ha underhållning konstant.. vad ska jag göra?? Hyra in ett gäng clowner eller en dockteater? Varför kan hon inte bara nöja sig med dvd-film eller en saga som andra barn gör?

När hon var lite var det värre, hon fick en alvedon supp när hon hade rätt hög feber.. Åh, jesus vilken fart det blev på henne. Hon blev som en liten duracellkanin och sprang omkring både här och på sjukhuset. Då visade det sig att det är ju en vanlig reaktion när man inte tål alvedon. Så i fortsättningen har vi bara panodil här hemma. Det räcker med den energin hon har i dagligdags... hahaha..

Nu ligger hon här och tycker lite synd om sig själv. Det blir ju ingen skola imorgon heller, då ska klassen åka till TomTits och vi är hemma och är sjuka.. Ska jag vara helt ärlig verkar det som om vi kommer vara hemma hela veckan :-( Surt....

Världens sjukaste lilla Mary....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar