fredag 30 maj 2014

Min pappa och jag

Jaha, så var operationen över och det är dags att lämna pappa och Göteborg. Vi har bott hemma hos mamma och pappa i Göta hela veckan och mått gott ;) God mat och härligt sällskap.. Ja, ett och annat gott skratt har vi faktiskt unnat oss också.

Jag och min pappa har en ganska speciell relation, som jag tror att alla döttrar har till sin pappa.
Min mami, papi och Mary

Pappa bodde inte hos oss när vi var små utan flyttade hem till oss permanent när jag var runt 11. Mami och papi gifte sig 1996 när papi skulle till Linanon som fn-soldat och sedan dess har de hängt ihop. Men för mig och papi har det inte varit en dans på rosor alla gånger. Vi är alldeles för lika i humör och sätt att vara. Så i tidiga tonåren var det ett och annat bråk hemma mellan oss. En gång gick det tom så långt att jag sa upp dotterskapet med papi.
Men jag har aldrig slutat älska min papi, och den mest smärtsamma händelsen jag varit med om delar jag med honom. Det har när farfar gick bort 1998, då såg jag min papi gråta av sorg och det slet nästan hjärtat ur kroppen på mig av smärta...

1995 fick papi sin första hjärnblödning och det tog hårt på mig. Jag och L var i stan och på den tiden fanns inga mobiler, så av någon konstig anledning ringde jag hem och då berättade mami att hon var på väg upp till Östra. Då var jag inte så djävla kaxig kan jag säga...

Efter detta har jag varit lite hönsig med papi och märker direkt när något är fel, både på gott och ont. Papi blir ju inte direkt yngre och nu när vi var uppe och hälsade på såg han så liten ut, som en lite farbror. 

Jag pratade med honom nyss och han låter rätt trött, med det förstår jag, han har ju inte sovit ordentligt sedan han kom in. Papi sover aldrig bra någon annanstans än hemma, herregud... Han är så hemkär att han lider av att gå ner till brevlådan och hämta posten. ;)

Men, min papi är den bästa som finns!! Jag älskar honom oerhört och det är lyxigt att jag få ha honom i mitt liv så länge som jag fått, att han fick vara med på Marys dop och mitt bröllop.

Papi, jag älskar dig och är stolt över dig <3

Kram till er alla

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar