måndag 5 maj 2014

FAN, FAN, FAN.........

Nu har jag bara lust att vräka ur mig alla de svordomar jag försöker att inte lära Mary... Min bank ringde precis och de hade gjort en internkoll och sett att jag övertrasserat mitt konto med 100-200 kr några ggr de senaste 12 månaderna så den kan inte godkänna ett lån i dagsläget. FAN!!!

Så nu blir det så att jag får fortsätta söka lägenhet och vääääänta lite till.  Den sista lägenheten jag sökte stod jag som nr 15 av 151 så ja, med denna hastigheten så dröjer det väl en evighet innan jag är först i kön.

Jag förstår banken fullt ut och hon som ringde var så himla gullig och det kändes som att hon tyckte det var jättejobbigt att meddela mig dessa trista nyheter. Men det är som det är och jag har ju inte tagit mitt ansvar som kund iochmed att jag faktiskt dragit över kontot... skit... :-(

Så nu blir det svångremmen på och spara allt jag kan, för köpa lägenhet vill jag göra i framtiden. Och så länge får jag bo kvar här och sälja av lite skrot jag inte behöver längre. Blir att lägga upp en bloppis i framtiden, har endel kläder från både mig och Mary liggande som behöver nya ägare.

Nu ska jag gå och sura lite ;-)

Kram

Trasselmaja

4 kommentarer:

  1. Usch vad surt! Och visst har dom härliga köer hos Nybo... Vi vill helst ha en fyra i Ösmo. Finns typ 6st som aldrig är lediga... har sett två stycken under våra tio år här...

    Men det låter som du har lite köpoäng ändå.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har ju stått i kö 3 år ungefär... men det tar ju SÅN tid.....Jag vill bo här i sorunda så Mary kan gå kvar på skolan.

    SvaraRadera
  3. Åh vilket sk*t!
    Ibland är det lite väl nitiska tycker jag ändå, 100:-/200:- ekonomin kan ju faktist dessutom se väldigt olika ut från år till år..
    Hoppas det löser sig snart iaf!

    Kämpa på :)

    krams

    SvaraRadera
  4. Trist när saker går emot en. Men det blir nog bra till sist.

    Kul att du hittade till mig och att du vill komma på vårt event!

    Kram Lena

    SvaraRadera