torsdag 17 april 2014

Sparadiset och aortabråck

Igår var jag bjuden till Sparadiset i Västermalmsgallerian på grand opening, men var tvungen att avboka i sista minuten :(
Det värsta jag vet är att behöva boka av och speciellt en sån grej som jag så gärna hade gått på..

Anledningen är att min pappa, min älskade papi ska operera ett aortabråck i buken snart och ingen vet riktigt hur det kommer bli och hur stor operation det egentligen är. Det sitter strax nedanför naveln och är således ett bukaortabråck.

Så då valde jag att åka ner till papi och mamsen för att vara här lite extra, jag har ju ingen aning om när jag får se honom igen... Om det blir före eller efter operationen..
Sen finns det ju alltid risker med större operationer så jag vill gärna träffa papi så mycket jag kan. 

Vi har alltid haft en speciell relation, jag och papi. Det finns ingen som kan göra mig så arg och galen som han men samtidigt finns det ingen som jag känner en sån tillit till. Pappa har ju alltid funnits här och det känns konstigt att han en dag kommer försvinna. Vi har bråkar mycket genom åren jag och papi. Det har varit stunder med mycket hårda ord men samtidigt stunder av omtanke och humor...

Jag kommer ihåg en natt när jag fortfarande bodde hemma, då gick papi upp tidigt och när han passerade min sovrumsdörr som stod på glänt såg han min fot som stack ut under täcket. Han gjorde då vad alla önskar göra men ingen vågar.. Han stack in handen genom dörröppningen och killade mig under foten. Jag vaknade och var fullständigt vansinnig!!!! Men en sån grej är så typisk för min älskade papi.

Nja, det var lite kort om papi.. Kommer självklart berätta mer :)

Nattinatti/ trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar