fredag 25 april 2014

Invigning av Kungens Kurva shoppingcenter och Kahls kaffe


I onsdags hade jag en såndär sällsynt kväll som man bara älskar när man är småbarnsmamma, jag hade en kväll för mig själv helt och hållet. Jag hade fått en inbjudan till att komma på invigningen av Kahls Kaffes nya butik i Kungens kurvas Shoppingcenter.

Jag kom dit vid 19:30 och njöt lite av solen innan jag gick in och botaniserade runt lite i centrat. Det är en fin "shopping mall" som vänder sig till hela familjen. 
Mitt fokus låg dock på Kahls Kaffe, ett familjeföretag från Göteborg, vars grundare heter Carl-Birger Nilsson.
Idag finns butiker över hela landet, men som sann göteborgare så tycker jag att det är fint med ett genuint göteborgsföretag här i Stockholm :)
I butikerna finns allt från kaffe och the till delikat choklad och kex, det finns även marmelad och tillbehör till ditt kaffe och the såsom kannor, muggar, glas mm.

Vi fick en visning av Kahls senaste koncept, Drop coffe. Det innebär att du väljer bönor, de maler och sakta häller du vatten över de nymalda bönorna och får 3 koppar underbart, nymalt kaffe. Therese och Niklas gick igenom och visade oss hur det kunde se ut in action. Nästa gång jag går dit måste jag testa, nyfiken som jag är.....


Therese och Niklas visar hur en Drop Cofee görs
Goodiebag innehållande Lakrids by Johan Bülow, hallonpraliner från La Praline och kaffe från Kahls The och Kaffe.
Jag och underbara Therese
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar